Dit jaar (2022) moet het beter gaan met het aanvragen, onderhouden, repareren en meeverhuizen van hulpmiddelen. Dat is zo afgesproken met gemeenten, zorgverzekeraars en leveranciers. Ieder(in) wil scherp in de gaten houden of het vanaf nu inderdaad beter gaat. Heb je in 2022 een hulpmiddel aangevraagd, geleverd gekregen, laten meeverhuizen, onderhouden of repareren?

Wij horen heel graag je ervaringen. Laat ons weten waar het toch nog misgaat. Maar ook positieve ervaringen zijn zeker welkom!

Het melden van ervaringen kan via een online vragenlijst. Invullen duurt vijf tot tien minuten.

Ga hier naar de vragenlijst Meldactie Hulpmiddelen

Liever telefonisch melden? Dat kan ook. Bel naar het Meldpunt van Ieder(in) op 085-400 70 22.
Bereikbaar dinsdag t/m vrijdag: 10.00 – 12.00 uur en 14.00 – 16.00 uur (maandag gesloten).

Waarom deze langlopende meldactie Hulpmiddelen?

Er zijn de afgelopen jaren veel klachten geweest over hulpmiddelen. Daarom zijn er in 2021 met onder andere gemeenten, zorgverzekeraars en leveranciers afspraken gemaakt voor verbeteringen. Deze verbeterafspraken zijn vastgelegd in het Landelijk normenkader Hulpmiddelen. Dit jaar moet duidelijk worden of mensen met een hulpmiddel echt merken dat het beter gaat. Ieder(in) is daarom een Meldactie Hulpmiddelen gestart samen met andere organisaties van chronisch zieken en mensen met een beperking. De Meldactie Hulpmiddelen loopt door tot eind 2022.

Het gaat dus om ervaringen met een hulpmiddel sinds 1 januari 2022. Om je een idee te geven waarover je kunt melden, schetsen we hieronder wat er bij hulpmiddelen komt kijken.

  • Het aanvragen van een hulpmiddel: is de aanvraag goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de toegekende oplossing? Ben je goed geïnformeerd over de mogelijkheid van het aanvragen van een pgb?
  • De levering van een hulpmiddel: is de levering goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de geboden oplossing?
  • Onderhoud of reparatie van een hulpmiddel: ben je tevreden over de wijze waarop je vragen over onderhoud en reparatie worden afgehandeld?
  • Verhuizing met een hulpmiddel: je hebt te maken gehad met een verhuizing naar een andere gemeente, hoe verliep dit met je hulpmiddel?

 

Terug naar startpagina Meldpunt