Ieder(in) gebruikt cookies voor Google Analytics en het onthouden van instellingen als contrast en lettergrootte.

Ja, ga verder

27 sep 2016

Onwil en bureaucratie bij aanvraag hulpmiddelen

Portretfoto van Illya Soffer

"Mensen moeten voorop staan, niet het systeem en de regeltjes." Illya Soffer, directeur Ieder(in), zei dit afgelopen zaterdag in Kassa. Het consumentenprogramma van de VARA besteedde aandacht aan problemen bij de toekenning van hulpmiddelen door gemeenten. Mensen krijgen te maken met onwil en bureaucratie als ze aanvragen indienen voor een aangepaste stoel of andere noodzakelijke hulpmiddelen. Zorgverzekeraars schuiven de aanvraag liefst af of ze nemen maanden de tijd voor een antwoord. "Gekmakend", noemt Illya het. 

Kijk hier de hele aflevering terug.

Of ga direct naar het item met Illya.


Meer over Zorg en ondersteuning (u gaat naar Thema's)
Meer over Wmo (u gaat naar Thema's)
Terug naar Home