Zekerheid is nodig
Het loslaten van de ISO-certificering is in theorie een verbetering omdat complexe aangepaste rolstoelen niet altijd in aanmerking komen voor ISO-certificering. Maar de code geeft helaas grote onzekerheid voor passagiers met een complexe aangepaste rolstoel: wat als de chauffeur besluit op basis van veiligheidsoverwegingen een passagier niet mee te nemen? Of als je wel naar je bestemming bent gebracht maar een andere chauffeur voor de terugreis een andere afweging maakt? De praktijk moet uitwijzen of dit goed gaat.
Meld als je niet meekomt
Ieder(in), Dwarslaesie Organisatie Nederland, Spierziekten Nederland en seniorenorganisatie KBO-PCOB willen een oplossing voor deze onzekerheid. Zodat een passagier zeker weet dat hij vervoerd wordt. Wij zijn hier met de vervoerders en rolstoelfabrikanten- en leveranciers over in gesprek en horen graag hoe het gaat in de praktijk.
Ben je de afgelopen weken geweigerd door de chauffeur? Bel dan ons meldpunt op 085 – 400 70 22. Je kunt ook mailen: meldpunt@iederin.nl.
Let op! Ons meldpunt heeft momenteel een technisch probleem. Je kunt ten onrechte te horen krijgen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Je kunt dan wel je nummer achterlaten. Onze meldpuntmedewerkers nemen contact met jou op.
Bekijk hier de code en de instructiekaarten voor passagier en chauffeur