Op woensdag 7 december organiseren Ieder(in) en Patiëntenfederatie Nederland voor leden een afstemmingsoverleg over hulpmiddelen. Wat zijn op dit moment de ontwikkelingen rond hulpmiddelen? En hoe kunnen we daar als koepelorganisatie (nog) beter op inspelen?

Voor de pauze bespreken we de actuele ontwikkelingen. Na de pauze richten we ons op twee specifieke onderwerpen, geïntroduceerd door een deskundige van een zorgverzekeraar en het ministerie van VWS.

Agenda

  1. Opening en welkom en introductie aanwezigen
  2. Ontwikkelingen in het dossier hulpmiddelen
    Bestuurlijk overleg minister rondom verbruiksmiddelen
    Overheveling hulpmiddelen uit Wmo naar Wlz
    Hulpmiddelenwijzer vernieuwd
    Meldmaand hulpmiddelen IGZ
    ..
  3. Hulpmiddelen als aandachtsgebied bij de koepels

    Pauze met broodje

  4. Hulpmiddelen in de zorgverzekeraarspraktijk
  5. Hulpmiddelenbemiddelaar; hinderpaal of oplossing?
  6. Wat verder ter tafel komt

De bijeenkomst start om 11.30 (inloop vanaf 11.00 uur) en eindigt om 14.30 uur. De bijeenkomst vindt plaats in vergaderzaal 1 op de 5e verdieping Churchilllaan 11 in Utrecht.

Aanmelden kan per mail, post@iederin.nl ovv Aanmelding overleg Hulpmiddelen 7 dec. Heeft u speciale dieetwensen en/of ondersteuning nodig (gebarentolk, ADL ed), laat ons dat dan in de mail weten.

Deel dit bericht

Meer nieuws over