Met vragen over zorg, ondersteuning of participatie kunt u natuurlijk bellen of mailen met het Nationale Zorgnummer. Vanaf vandaag kunt u daarvoor ook een app gebruiken. Patiëntenfederatie Nederland, MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Ieder(in) hebben namelijk de Nationale Zorgnummer app gelanceerd.

Via deze app heeft u de hulplijn van deze drie organisaties altijd binnen handbereik. De app is op dit moment alleen te krijgen in de Play Store voor Android apparaten. Bij succes wordt de app geschikt gemaakt voor de Apple Store. De app moet er voor zorgen dat mensen niet lang rond blijven lopen met vragen of zorgen. Met één druk op de knop kunnen ze in de app het Nationale Zorgnummer (20 cent per gesprek) bellen of e-mailen. Of zelf antwoorden zoeken in de Kennisbank of op de website.

Over het Nationale Zorgnummer

Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- én meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland. Het Nationale Zorgnummer-team beantwoordt vragen over bijvoorbeeld uw behandeling, uitkeringen, wonen, vervoer, onderwijs, inkomen en rechtsbescherming. Het team is van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur te bereiken. De Kennisbank en website zijn altijd toegankelijk.

Meer informatie over het Nationale Zorgnummer

Deel dit bericht

Meer nieuws over