U kunt meedoen aan de meldactie als u thuis zorg en ondersteuning krijgt of als u mantelzorger bent. Nu wordt de zorg en ondersteuning meestal geregeld via de AWBZ. Zoals hulp bij wassen en aankleden, dagbesteding en het regelen van financiën. Dat gaat de komende jaren veranderen. Vanaf 2015 wordt uw gemeente en deels ook uw zorgverzekeraar hiervoor verantwoordelijk.
Doel meldactie
De meldactie moet ervoor zorgen dat gemeenten en zorgverzekeraars goed begrijpen wat u nodig heeft. Want u weet dat als geen ander. En u weet het beste wat u wel en niet van mantelzorgers mag verwachten.
De betrokken organisaties
De meldactie wordt georganiseerd door tien landelijke organisaties, waaronder de CG-Raad en Platform VG.
Wat willen we weten?
Wat zijn uw ervaringen met de huidige zorg en ondersteuning? Waar bent u tevreden over? Wat zijn de knelpunten of problemen? En wat doen de mantelzorgers allemaal? Krijgen zij daarbij voldoende ondersteuning?
Melden doet u zo
Wilt u uw ervaringen telefonisch doorgeven? Bel dan 030 2916 777 – maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur (normaal gesprekstarief).