In de Radar-uitzending van 1 mei riep Illya Soffer, directeur van Ieder(in), mensen daarom op hun hoge kosten voor zorg en ondersteuning te melden bij het Nationale Zorgnummer. In de daaropvolgende maanden deelden 265 mensen hun persoonlijke verhaal. Ieder met hun eigen ervaringen met zorg, maar stuk voor stuk geconfronteerd met hoge en gestegen kosten.
Veel van de melders hebben moeite rond te komen. Sommigen staan voor de keuze, Laat ik mijn schulden oplopen of zeg ik mijn zorg op?‚ . In de rapportage staan deze en andere opvallende trends in de meldingen op een rij.
Op 16 oktober besprak Illya de uitkomsten van de meldactie in Radar.
Meer over Geldzaken
Terug naar Home
Downloads:
1273_Rapportage_Meldactie_Stapeling_Zorgkosten.pdf – PDF (392 KB)
1274_Rapportage_Meldactie_Stapeling_Zorgkosten.docx – docx (536 KB)