Langlopende Meldactie Hulpmiddelen
Er zijn de afgelopen jaren veel klachten geweest over hulpmiddelen. Daarom zijn er in 2021 met onder andere gemeenten, zorgverzekeraars en leveranciers afspraken gemaakt voor verbeteringen. Deze verbeterafspraken zijn vastgelegd in het Landelijk normenkader Hulpmiddelen. Dit jaar moet duidelijk worden of mensen met een hulpmiddel echt merken dat het beter gaat. Ieder(in) is daarom een Meldactie Hulpmiddelen gestart samen met andere organisaties van chronisch zieken en mensen met een beperking. De Meldactie Hulpmiddelen loopt door tot eind 2022.
Meld je ervaringen online of telefonisch
Het melden van ervaringen kan via een online vragenlijst. Ga naar de vragenlijst Meldactie Hulpmiddelen. Het invullen duurt tussen de vijf en tien minuten.
Mensen die hun ervaringen liever telefonisch melden, kunnen terecht bij het Meldpunt van Ieder(in) op 085-400 70 22.
Aanvraag, levering, reparatie, onderhoud en verhuizen
Het gaat dus om ervaringen met een hulpmiddel sinds 1 januari 2022. Om je een idee te geven waarover je kunt melden, schetsen we hieronder wat er bij hulpmiddelen komt kijken.
- Het aanvragen van een hulpmiddel: is de aanvraag goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de toegekende oplossing? Ben je goed geïnformeerd over de mogelijkheid van het aanvragen van een pgb?
- De levering van een hulpmiddel: is de levering goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de geboden oplossing?
- Onderhoud of reparatie van een hulpmiddel: ben je tevreden over de wijze waarop je vragen over onderhoud en reparatie worden afgehandeld?
- Verhuizing met een hulpmiddel: je hebt te maken gehad met een verhuizing naar een andere gemeente, hoe verliep dit met je hulpmiddel?